Are you a Dutchie?? - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van loa - WaarBenJij.nu Are you a Dutchie?? - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van loa - WaarBenJij.nu

Are you a Dutchie??

Door: L.OA.

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2016 | Australië, Airlie Beach

En alweer een 2de update! Ondertussen ben ik al een dikke week aan het reizen en het bevalt mij zeer goed. En zoals ik het altijd tegen mijn mede backpackers zeg: I'm travelling alone, but never alone ;-) Als je hier namelijk iemand aanspreekt, heb je zo contact. Na een tijdje vragen de Aussie's dan: Are you a Dutchie? Yes! zeg ik dan trots en dat zeggen hun weer" We love... Dutchies. Haha.

Vanuit Townsville heb ik de ferry genomen naar Magnetic Island. Daar aangekomen vlogen mijn mede backpackers naar hun hostel en ik heel deqadent naar mijn 4 sterren Hotel. Mijn Hotel was gelegen in Nelly Bay en heet Amaroo. Een oase van rust & een super mooi appartement, met Eigen keuken, badkamer, BBQ alles. Daarnaast een zwembad met mineralen, waar niemand te bekennen was, dus ik ook een prive bad voor mezelf ter beschikking had. Kortom, genieten & relaxen. Een dag later besloot ik toch maar weer even op pad te gaan en heb de bus genomen naar Horseshoe Bay. Daar trof ik een mooi strandje aan en bij het strand zo'n net tegen kwallen. Als de kwallen je namelijk steken, kun je eraan dood gaan. Na wat te hebben gezwommen en al weer behoorlijk rood ipv bruin te worden (door sterke straling & factor 50), raakte ik aan de praat met Kevin. Kevin was een wat oudere Aussie en had allerlei mooie verhalen over Magnitic Island. Hij vertelde oa dat het een healing island is. Maar we hebben het ook over andere zaken gehad zoals de vluchtingen in EU en de aanpak van Aussie voor dit problem. Zet ze op een eiland en klaar. Kevin was het niet mee eens, vooral voor de kinderen daar, leek het net op een gevangenis. Maar goed laten we het gezellig houden. Na een tijdje kwam er nog een ander mannetje bij staan, Bru. Bru had koKosnoten, iets waar ik dol op bed. Dus ik kreeg spontaan een stuk Kokos, heerlijk. Er kwamen nog 2 meiden uit Zwiterland bij staan en een jongen uit Denemarken. Voor ik het wist hadden we gezamelijk besloten een track te gaan lopen. De mannen Kevin en Bru hadden een bootje en zouden zo die kant op komen. Er mochten 2 andere mee, dus samen met een ander meisje hun boot ingesprongen en zo een private tour gekregen, super gaaf. Onderweg vertelde ze vanalles over de omgeving. De terugweg van de strandjes naar Horseshoe heb ik gelopen, over dikke rotsen, met mijn slippers aan. Het was echter zo warm, dat je echt super veel moest drinken want bij elke stap, had je zo alles weer verbrandt (qua vocht).
Toen de hele groep weer compleet was, vroegen ze of we wilde BBQ-en, natuurlijk wilde we dat. Eerst nog even langs 'huis' voor een koele douche. De andere backpackers hadden een autotje (een sort barbie auto) en namen me mee. Eerst hebben we nog wallaby's gevoerd, dat was super gaaf om te doen. Je geeft ze een druif en ze eten uit je hand.
Savonds de bbq, wintje en gitaar muziek, iedereen helemaal happy. Kavin en Bru vertelden dat we moisten blijven slapen, gelukkig dacht ik en tevens de andere meiden daar even anders over. Na een gezellig avond, weer heerlijk in mijn Eigen hotel geslapen.

Okey en toen was Airlie BEach aan de beurt, hoge verwachtingen van Whitsundays. Bij Airlie Beach aangekomen, bleek ik een tent te hebben geboekt, super leuk om te zien, helaas was minder hitte bestendig (lees total niet). Maar goed, wel van een uitdaging houdend, deze aangegaan. De eerste nacht ben ik erg verkouden geworden, loopneus en wat koortsig. Dus die dag erna maar even rustig aan gedaan en een tour geboekt voor ma 22 feb. Helaas voor mij, kwam er een tropische storm langs waardoor mijn tour gecanceld werd, erg fijn als je om 07:00 klaar staan en pas savonds de nachtbus hebt. Maar ik heb me vandaag wel vermaakt, lekker ergens wat gegeten en tussen de buien door nog genoten van de mooie omgeving.

Morgen kom ik aan in Harvey Bay, waar ik een 3dgn tour al heb geboekt naar Fraiser Island. Hoop dat die wel doorgaat ;-)
Daarna snel door richting Byron Bay, Sydney and Melbourne.

  • 22 Februari 2016 - 06:47

    Jaap G.Klasema:

    Laiferd, Was buitengewoon trots om te lezen dat jij ALTIJD "Loa-The-Lady" bent en blijft ! ! ! Je doet je moeder's naam eer aan ! Fijn te horen dat je zo'n leuke tijd hebt daar, joh ! Wij staan ook al te trappelen van ongeduld om jou hier te zien. Hou je 'Thai' en blijf goed uit je doppen kijken. Love you mucho', Jaap & Chan'

  • 22 Februari 2016 - 08:05

    Netty Klasema:

    Super backpacker Loa. Wat gaaf om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Dat ziet er wel heel mooi, rustig, relaxed and "cool" uit...Maar dan wel heel warm, haha.
    Bedankt voor je update's.. en leuke mensen ontmoeten, onverwachte uitjes, BBQ's e.d.. Mieters jôh. Heel veel plezier en tot de volgende update.. XXX Netty...

  • 22 Februari 2016 - 17:11

    Gerbien:

    Gaaf hoor Loa
    Mooie verhalen.. Veel plezier daar
    We lezen weer .
    Groet Fokko en Gerbien

  • 22 Februari 2016 - 19:36

    Esther :

    Super trots op jou meissie. Lekker blijven genieten. Klinkt geweldig gaaf allemaal. Dikke kus

  • 25 Februari 2016 - 23:02

    Ad:

    En weer zo'n leuk verslag. Volgens mij ben jij volop aan het genieten! En gelijk heb je.

  • 28 Februari 2016 - 23:53

    Tinie Koldenhof:

    Heerlijk Loa, lekkerbekken dag op je aflaten komen en zien welke mensen je ontmoet!
    Ik bewonder je, omdat je dit alles onderneemt en met jouw open blik naar de wereld ntvangen je natuurlijk geweldige reacties! Geniet nog maar lekker van de dagen die voor je liggen!

  • 28 Februari 2016 - 23:56

    Tinie Koldenhof:

    Lekkerbekken moet volgens mij zijn: lekker elke dag enz.
    ntvangen moet zijn ontvang.

  • 29 Februari 2016 - 10:06

    Annemijn:

    Heerlijk om te lezen dat je al echt in de backpackerflow zit! Leuk om allemaal verschillende mensen te ontmoeten en daar spontaan leuke dingen mee te doen. Smeer je inderdaad maar goed in, het zonnetje is nergens zo sterk als daar! Beetje trots op je Hollandse milk bottles mag je best zijn, haha!

    Have great fun! X Annemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Van Cairns all they way to....Melbourne

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 19154

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 12 Maart 2016

Aussie here i come

25 Oktober 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: