LOA-DING - Reisverslag uit Melbourne, Australië van loa - WaarBenJij.nu LOA-DING - Reisverslag uit Melbourne, Australië van loa - WaarBenJij.nu

LOA-DING

Door: L.O.A.

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Allereerst moet ik iets kwijt, ze rijden en lopen hier aan de andere kant van de weg, links! En dan denk je dat je daar wel gewend aan raakt, echter elke keer als ik wil oversteken kijken ik eerst de verkeerde kant op. Dat zit zo in je systeem, om zo over te steken. Enfin, ik check gewoon alle kanten 3 keer, haha.

Na Airlie Beach ben ik doorgereisd met de nachtbus naar Hervey Bay, met de stop in Torquay. Daar na een brakke rit aangekomen, wilde ik graag inchecken maar dat kon pas om 13:00, leuk als je daar om 08:00 aankomt, Maar goed direct maar even naar het strand gegaan en dat was super mooi. Ook een keer zonder Jelly Fish, dus ik kon zo het water inlopen. Smiddags om 16:00 moest ik me melden want er was een informatie bijeenkomst voor mijn trip naar Fraser Island. Het grootste zand/natuur eiland met wilde Dingo"s. Deze trip gingen we afleggen in een Jeep 4x4. Samen met wat andere backpackers een groepje samengesteld en eten gekocht (dit moest je namelijk zelf regelen). Ik zat bij 2 Denen, 1 Amerikaan en 1 Noor, was een gezellig en leuk clubje. Vooral die jongen uit Noorwegen was grappig, hij was zoo gay, maar wist dit zelf nog niet geloof ik. Hij checkte steeds in de spiegel van de jeep of zijn haar en gezicht en nog goed uitzag.
Onze tour bestond uit 3 dgn en 2 nachten, waarvan we de overnachting in een tent zouden doen, lekker kamperen dus tussen de wilde dingo's. Om dag 1 met de boot naar het eiland toe gevaren en daar wat stranden en fresh water lakes bekeken en natuurlijk in gezwommen. Savonds ons eigen maaltje bereidt (hamburgers en aardappels en paprika etc) en onze tent opgezocht. In ons kamp aangekomen ontmoette ik 2 andere Dutchies, dus dat was wel weer even gezellig.Bij hun heb ik ook in de tent geslapen en lekker Nederlands mee kunnen praten. OP dag twee hebben we meer gelopen en wat rotsen beklommen. Op den duur liepen we op het strand (wat verdacht veel op het strand van Terschelling leek overigens) en toen vond ik een klein visje met van die stekels (als hij zich opblaast), deze liep naar adem te happen, heb hem weer in de zee gegooid, met het gevoel van Free Willy, Yeah! Daarnaast waren er dus nog de dingo's deze mag je geen eten geven en al helemaal niet aaien, anders kunnen we agressief worden. Detail om ons tenten kamp stond een hek, zodat de dingo's niet bij ons en het eten konden komen. Maar snachts als je naar de wc wilde, moet je door het hek en dan was het toch wel even spannend of je er eentje tegen zou komen. Ik heb 3 gezien bij onz kamp. Aan het eind van onze trip, toen we weer in ons Hostel konden douchen na 3 dgn en weer fris waren alles afgesloten met een pizza, samen met mijn groepje en de 2 Nederlanders, was gezellig!
Een dag later ging deze globetrotter natuurlijk alweer verder naar Byron Bay. Dat is echt de relaxede stad die ik tot nu toe gezien heb, allemaal hippies en live music op de straat. Helemaal in mijn element daar, echter had ik maar 2 dagen daar, helaas. Want dit was ook de plek waar ik wilde gaan surfen, maar door tijdgebrek niet echt gelukt. Wel veel sufers kunnen bewonderen, echt zo gaaf ziet dat eruit.
& toen was Sydney aan de beurt, ik dacht dit wordt nog wat. Aangezien ik tot nu toe vooral Beaches had gezien en daar heb je 1 hoofdstraat en that's it. Maar nu dus Sydney, ook daar kwam ik om 08;00 aan en kon pas om 13:00 inchecken. Dus snel mijn grote backpack gedumpt en hop door de city verkennen. Direct maar even richting de HArbour Bridge gelopen, zooooo gaaf. Ben direct verliefd geworden om deze stad, zo mooi en zo'n fijne sfeer en alles is heel overizchtelijk totaal geen chaos of iets.
Bij de Harbour Bridge aangekomen deze direct beklommen en helemaal naar de andere kant gelopen. En het uitzicht wat je dan over de stad hebt is awesome! Je ziet het andere icoon van Sydney, het operahouse. Na deze trip terug naar mijn hostel en lekker kunnen douchen, toen nog steeds niet moe em door gegaan naar Bondi Beach, en dat was ook zo gaaf. Ze waren daar ook weer aan het filmen voor een nieuwe serie over lifeguards. Het strand was mooi, het weer was super (lees 35 graden en geen wolkje in de lucht). Ik ben me ervan bewust dat ik het wel tref hoor!
In Sydney ook nog een tour geboekt naar de Blue Mountains, waar je o.a. de berg kunt zien die The Three Sisters heet, natuurlijk moest ik daar dan ook heen. Oh wat mooi daar, ook die dag super weer en mooie blauwe lucht en waanzinnig uitzicht.Tevens had ik nog een paar rides geboekt, dan ga je met een kabelbakje van het ene uitzicht punt naar het andere. In totaal 3 verschillende gehad, waarvan 1 de steilste van de wereld was, dat merkte je ook wel wat je zat bijna verticaal op je stoel. Met het muziekje van Indiana Jones, maakte het onvergetelijk (maar ook best eng hoor). Ik was eigenlijk nog nioet klaar met Sydney, ik zou er zo kunnen gaan wonen, je hebt heel veel huizen die aan de rand van de stad naast het kanaal zijn gebouwd. Ik ga (moet ) hier zeker nog een keer naar terug.
Het is vandaag zondag en heb nog 2 dagen in Melbourne. Mijn eerste indruk van deze stad is druk, heeeeeeeeel veeel winkels (niet goed voor my money), een groot kanaal Yarra, veel koffie bars, wine&food festival en ik ga natuurlijk mijn nichtje Chantelle ontmoeten die hier woont, daar heb ik morgen mee afgesproken.
En dan zal ik woensdag heel vroeg via Melbourne naar Sydney (yeah) richting Bangkok vliegen om daar nog een paar dagen te verblijven bij mij oom, daar heb ik ook echt heel veel zin in.

Greetzzz Loa

  • 06 Maart 2016 - 01:40

    Jaap G.Klasema:

    Hoi Lotje,

    Aleen al bij het lezen al van jouw (overigens geweldige) reis-verslag ben ik dood-moe; man wat heb jij een enorme energie om al die dingen te doen diejij verteld: als ik die Harbour Bridge zou over 7 weer lopen, zou ik 3 weken vakantie moeten hebben om daar overheen te komen . . . . . . .

    Hoe dan ook; je maakt er dus duidelijk wel weer een 'droom-reis' van en dat is zo mooi !

    Nou, laiferd; hier in Thailand staan we helemaal voor jou klaar en ik kan bijna niet wachten op a.s. woensdag ! ! !

    Love,

    Jaap & Chan'

  • 06 Maart 2016 - 11:39

    Netty Klasema:

    Ha lieve stoere en onvermoeibare Loa..

    Geweldig verslag, meisje. Super ! Fijn dat je het zo geweldig hebt. Ben benieuwd naar je ontmoeting met Chantelle. Je bent de eerste en enige die haar ziet van ons "nazaten".. Wow. geef haar een HUG van mij. Nog heel veel avonturen en mooie momenten. Geniet er van. Omhels mn broertje en schoonzus van me en hou Jaap effe extra stevig en lang vast.. En zeg hem dat hij dit jaar gewoon.hier naartoe MOET komen. Alle Klasema's en Poppinga's + aanhang missen hem...!! !Lieve schat hou je taai.. Tot volgende week zaterdag. Wij kijken er naar uit, maar jij laat zo te horen daar weer een stukje hart & ziel achter. Maar je zult er heus weer terugkeren. Toi toi toi..Hou je taai en sterkte.. Heel veel liefs en dikke kus van mij

  • 06 Maart 2016 - 13:18

    Ad:

    Hoi Loa,
    het is maar goed dat je met het sporten zo'n goede conditie hebt opgebouwd. Anders was dit allemaal niet vol te houden. Je hoofd moet ondertussen ook al lekker vol lopen met al die indrukken. Geniet er maar lekker van!

  • 06 Maart 2016 - 19:30

    Sas:

    Topper! Wat een heerlijk reisverslag weer; de film speelt in mijn hoofd af. Wat heb ik zin in de eerste de beste avond dat je me onder het genot van een wijntje de foto's kunt laten zien met de verhalen. :)
    Blijf genieten and take care!

  • 07 Maart 2016 - 07:11

    Esther :

    Super stoere en lieve Lot
    Je bent een kanjer! ! Ik ben zo super trots op jou! En absoluut ook een beetje jaloers want je verhalen zijn machtig! Dikke kus en blijf genieten. Dikke knuffel Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Van Cairns all they way to....Melbourne

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1750
Totaal aantal bezoekers 19152

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 12 Maart 2016

Aussie here i come

25 Oktober 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: