The Colca Canyon Tour - Reisverslag uit Arequipa, Peru van loa - WaarBenJij.nu The Colca Canyon Tour - Reisverslag uit Arequipa, Peru van loa - WaarBenJij.nu

The Colca Canyon Tour

Door: loa

Blijf op de hoogte en volg

20 December 2008 | Peru, Arequipa

Dat het leven van een bergbeklimmer niet over rozen gaat daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Bij het boeken van de Colca Canyon tour, dacht ik oh even een paar uur lopen dat kan ik wel, daar heb ik me dus wel even op verkeken....

Dag 1, Van Arequipa zijn we naar de Colca Canyon gereisd, naar het dorpje Chivay, 3500 meter boven sea level. Onderweg hebben we nog condors gespot en hele gezellige oude peruaanse dorpjes bezichtigd. We hadden een leuke gezellige groep, vol enthousiaste deelnemers. Na een gezamelijke lunch zou het grote avontuur beginnen. We begonnen te lopen vanuit het dorp naar het afdaalpunt van de Canyon. Het zou alleen maar naar beneden lopen zijn en dat was het ook. Op zig zag padjes liepen we naar beneden. Het uitzicht was geweldig, de afgrond erg eng. Maar ik had een petje op, dus dan kun je gelukkig niet zo goed naar beneden kijken. Na 4,5 uhr lopen waren we eindelijk beneden en ik had wel enig last van mijn voeten. Bij onze eerste ´base´camp aangekomen kregen we een hutje toegewezen die we deelde met een ander Nederlands meisje en een meisje uit Duitsland. De bedden waren iets wat muf, maar ach als je moe bent... Na het uittrekken van mijn bergschoenen kwam ik erachter dat ik wat blaren had ontwikkeld, niet zo´m best vooruitzicht met nog twee dagen hiken te gaan. Blaarpleisters erop en er verder niet meer aan denken. We hebben lekker gegeten met de groep en wat reiservaringen met elkaar uitgewisseld. Mensen uit de USA, Brazil, France, Germany,Peru en Belgie waren vertegenwoordigd, dus dat levert leuke dingen op. Daarna lekker vroeg naar bed om vervolgens weer vol nieuwe energie te beginnen aan de volgende dag.

Dag 2, Mijn blaren waren helaas niet weg en zich ontwikkelde meer en meer. Maar goed de 2de dag hebben we redelijk vlak gelopen, behalve het eerste stukje dat ging omhoog. De combinatie warmte, hoogte en lopen zorgde voor een mooie rode kleur op mijn hoofd, haha. En de zon is erg sterk in de Canyon. De omgeving was weer erg mooi, veel cactussen en lieve bergdorpjes gezien. Elke keer als ik om me heen keek kon ik gewoon bijna niet geloven dat we echt zulke grote hoge bergen aan het beklimmen waren. Halvewege de hike kwamen we langs een dorpje wat een ziekenhuisje had. Onze mister guide vroeg of ik misschien even aan mijn blaren geholpen wou worden. Nou even later zat ik mijn een lokale arts en zijn assistent en werden ze doorgeprikt. De hele groep foto´s nemend, errug leuk. Daarna vol goede moed verder gelopen door de mooie natuur. Tegen half 2 kwamen we bij onze second ´base´camp aan, genaamd Oasis. Met warme pool, wat achteraf niet warm bleek te zijn. Dit lag deels aan de regen en bewolking die even om de hoek kwamen kijken. Lekker gelunchd en wat uitgerust. Voor het avondeten hebben we rond een kampvuur gezeten en later gedineerd in kaarslicht, (tja daar hebben ze geen elektriciteit) wat heel romantisch aanvoelde. Daarna vroeg naar bed om sochtend weer vroeg op te staan, 4:00 en 5:00 lopen.

Dag 3, Na de 2de dag was er de keuze voorgelegd om de 3de dag een ezel te nemen die omhoog zou klimmen. Het zou iets van 4 uur steil omhoog lopen worden namelijk. Met twee anderen van de groep hebben we toen besloten om een ezel te delen. Ieder zou iets van uur erop kunnen zitten. In werkelijkheid was het iets van een dik half uur. Enfin, om 05:15 begonnen we te klimmen en het was nog lekker koud en er was nog geen zon, dus omstandigheden waren gunstig. Toch hadden we wel enige spierpijn van de vorige dagen en ik had natuurlijk mijn leuke blaren nog. Toen ik op de helft van de berg was, na iets van 2 uur klimmen, was het mijn beurt om op de ezel te gaan. Echt hartstikke leuk was dat, wel een beetje medelijden met het beestje. De steile weggentje die we hebben afgelegd, dat het altijd goed gaat is een wonder. Onze gids heette Roy, met als nickname Speedy Gonzales. Nou hij ging ook echt als een speer en was voor mij niet om bij te houden. Om 08:30 had ik de top van de berg bereikt, waar de rest van de groep mij opwachte. Inmiddels zat ik weer even op onze ezel en dacht, dit zit ook prima. Op weg naar ons beginpunt het dorpje Chivay, bleef ik nog lekker even zitten. 5 minuten laten ben ik afgestapt en heb ik de ezel naar het dorpje geleid. Daar hebben we met de hele groep kunnen ontbijten en zijn we vertrokken, allemaal heel trots dat we het hadden volbracht, naar de hotsprings. Deze warm waterbronnen waren iets van 35 graden, heerlijk voor de spiertjes.
uiteindelijk waren we tegen 17:00 weer terug in Arequipa en zijn we na de douch en avondeten lekker ons bed ingedoken. Dromend over alle mooie avonturen in de Canyon. Tjakka we did it!

Vandaag weer even relaxdag en vieze-was-dag. Morgen gaan we naar Puna en we weten nog niet zeker of we kerst gaan vieren in Cusco (Peru) of Copacabana (Bolivia). We zien het wel.

Iedereen: Een hele fijne Kerst!

Grtzzzzzz Loa

  • 20 December 2008 - 17:44

    Gerbien Fokko:

    De eerste zijn we!! Wat toevallig he.
    Net met marieke op msn vandaar. Fokko verheugt zich er enorm op. Gisteren was er nog een uitzending van rtl4 travel en raadt eens de incatrail en cusco. Dat was om in de stemming te komen. Je hebt weer heel wat meegemaakt. Lijkt me gaaf op het ezeltje en inderdaad ook zielig.
    loa en ook marieke alvast fijne kerstdagen were ever you are xx
    Fokko Gerbien


  • 20 December 2008 - 18:05

    Geja:

    Zat weer net achter de computer, toen je berichtje binnen kwam( volgens Hendrien bestaat toeval niet).Jammer van je blaren, maar je doet het prima.
    Ook prettige kerst en ga zo door

  • 21 December 2008 - 00:53

    Jaap & Chan' Klasema:

    Gosh-Allemachtig, dames, jullie maken wat mee zeg ! ! Wat een klim; wij waren al moe van het lezen van je verhaal; incredible ! ! Deed me overigens denken aan mij dienst-tijd; moet je in het begin ook blaren bekopen en ik kan me dat gevoel nog met gemak herinneren ! Moedige meiden, zijn jullie petje af !
    Waar ook je bent, met kerstmis; maak er wat van; ik weet dat je niet echt in de stemming zult zijn, maar 'what the heck' ook daar sla je je wel doorheen !
    Als je terug bent in NL zou je met Mark kunen praten over een 'leuke baan' bij Defensie: bijv. bij de Commandos ofde Stoot-troepen? Dames; hou je "Thai" en tot de volgende . . .
    Vol bewondering en LUV !

    Jaap & Chan'

  • 21 December 2008 - 09:27

    Marloes:

    Wat ontzettend leuk om de verhalen van jullie te lezen en vooral nu er zoveel herkenbaars in zit! En voor oud & nieuw, ik weet zeker dat Cusco geweldig zal zijn. Copacabana is kleiner. In Cusco zitten heel veel leuke kroegjes. Veel plezier iig samen! Groetjes aan Marieke.

    x marloes

  • 21 December 2008 - 12:51

    Henderien:

    Wat weer een spannend reisverhaal met mooie foto's Dit is pas avontuur!
    Het is echt zo: Wie verre reizen doet, kan veel verhalen...
    Ik reageer niet iedere keer, maar ik vind het steeds geweldig om over jullie belevenissen te lezen. Blijf genieten van en schrijven over jullie reis.
    Ik wens jullie een vrolijk kerstfeest in de Zuid-Amerikaanse zon.
    Liefs, Henderien

  • 21 December 2008 - 16:37

    Wyne, Dennis & Ieny:

    Lieve lot,

    Super dat je gisteren even belde, en live het verhaal van de trekking kon vertellen! Zeker een goede voorbereiding op de inca trail! We weten dat je het kunt :)

    Zet 'm op met kerst, we drinken een beste borrel (ikke non alcoholico dan wel) op jullie hoor!

    Dikke kus van ons

  • 21 December 2008 - 18:26

    De Riddertjes:

    Hallo Loa

    Leuke berichten van jouw en Marieke.
    Hoe gaat het nu met de blaren ? Ik kan je vertellen dat Erwin vaak aan je denkt en hij heeft ook een leuk verrassing voor jouw.
    We wensen je alvast goede kerstdagen.
    groetjes de riddertjes

  • 21 December 2008 - 19:57

    Houkje:

    wow mooi zeg
    de blaren wat minder, maar een goede oefening

    jij ook fijne kerstdagen

    tot volgend jaar
    Houkje

  • 22 December 2008 - 08:16

    Annemijn:

    Sportief verhaal hoor! Klinkt echt als een heftige tocht, maar je hebt 'm gehaald! Thank God voor de ezel dan ook...;-)
    Echt goed te lezen dat jullie zoveel leuke dingen doen. Net de foto-ste bekeken, altijd best vreemd om jullie helemaal dáár te zien!!
    Wij missen jullie hier wel hoor! Fijne kerstdagen chica's en tot het volgende bericht!

  • 22 December 2008 - 10:09

    Greetje En Siebe:

    hai meiden,

    ook op jullie/jouw site! wat een avontuur loa, wat hebben jullie al veel gezien en beleefd....wij wensen jullie fijne kerstdagen en een heel goed vervolg van jullie wereldreis!!!

  • 22 December 2008 - 10:28

    Debora:

    Ha Loa,

    Super joh wat je daar allemaal beleeft. Het doet me erg denken aan de verhalen van Bieneke! Geniet er van en fijne kerstdagen gewenst, waar je ook bent!

    Grtzz Debora

  • 22 December 2008 - 19:45

    Carin & Paul:

    Hoi Loa,

    We lezen nu eindelijk even samen al je verhalen, wat een ervaring! Klinkt echt geweldig.
    Ook mooie foto's erbij zeg, dan krijg je er zelf ook wel zin in, maar voor ons komt een andere mooie ervaring eerst.
    Gaat alles goed? Bevalt het een beetje of mis je Groningen heel erg? ;)
    We lazen net dat je eind januari alweer terugkomt, wat vliegt de tijd. Tegen die tijd is misschien ons mannetje er al wel, al hopen we natuurlijk op 2 weken later.
    Hier gaat alles nog steeds goed, mijn buik is echt huge en de kinderkamer is inmiddels klaar.
    Geniet nog maar even lekker van je reis en maak er de laatste weken nog wat moois van.
    Vanuit ons koude Bunde wensen wij jou en Marieke hele fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling.
    Tot gauw.

    Veel liefs, Carin & Paul.

  • 24 December 2008 - 06:37

    Fam.jurna:

    hallo loa, fijne kerstdagen toegewenst van de oude buurtjes.

    groetjes en vooral nog veel reisplezier.

    rinie, anita, dennis, davy en stephanie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Van Cairns all they way to....Melbourne

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 19167

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 12 Maart 2016

Aussie here i come

25 Oktober 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: