Vamos a Corn Islands - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van loa - WaarBenJij.nu Vamos a Corn Islands - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van loa - WaarBenJij.nu

Vamos a Corn Islands

Door: loa

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2008 | Nicaragua, Granada

De tijd vliegt hier voorbij, de tweede week Spaans zit er al weer op. De eerste week heette mijn ´professor´ Bismarck, maar de tweede week kreeg ik een andere. Alles ging eigelijk anders de tweede week. Zo ben ik als enige verbannen naar een andere casa. Er waren te weinig leslokalen, dus dan geef je gewoon ergens anders les. Nou, daar liep ik dan met mijn nieuwe leraar naar het huis van de eigenaar van de school. Gelukkig was het dichtbij zodat ik de pauze wel weer even met Marieke kon babbelen en de andere studenten. Ik heb deze week weer veel nieuwe woorden geleerd, maar moet er echt nog even rustig voor gaan zitten en ze uit mijn hoofd leren. Het grappigste was nog wel de naam van mijn nieuwe leraar:Romel, alias rommel. We hebben samen veel gelachen om de verschillen tussen NLérs en Nica´s. Allerlei levensovertuigingen zijn voorbij gekomen. Het was zeker de moeite waard en misschien wel iets te kort voor mij. Maarrrrr ik kan me verheugen op andere leuke dingen, plekken, ervaringen & activiteiten!

Morgen vliegen marieke en ik naar de Corn Islands. We vertekken uit Granada om 04:30 en hopen te vliegen om 6:30 om een uurtje later te landen. We verblijven daar van 8 t-m 13 november. Dus mijn verjaardag zal ik daar vieren, una grande fiesta! Tja dat is een keertje wat anders he?

Afgelopen week zijn marieke en ik nog naar de eilandjes bij granada geweest met een bootje. Je ziet dan waar de rijke Nica´s wonen echt mooie eilandvila´s. Er was ook een klein eilandje met allemaal monkeys. Dat was een beetje zielig, want hun waren echt afhankelijk van het eten wat aan hun gegeven werd.
Verder hebben we veel genoten de stad Granada, er hangt hier een gemoedelijke sfeer. Iedereen is heel aardig en vooral de lokale mannen zijn erg onder de indruk van de ons, continu hoor je tssss tssss. Doen ze bij alle leuke chicas.
We zijn ook nog even wezen shoppen om vervolgens te proberen af te dingen. In het begin ging dat nog moeizaam, maar nu went het al aardig.

Ons gastgezin is nog steeds erg aardig en het eten gaat erop vooruit. We krijgen al iets meer groente, heerlijk! Ze zijn al helemaal in de kerstmisstemming. De kerstverlichting en ballen zijn al opgehangen en overal in het huis zie je iets feestelijks staan in de trand van kerstmis. Nou wij willen daar nog even niet aan denken, eerst komt Sinterklaas toch? Hopelijk vergeet hij ons niet als we in Panama zitten.

Ik ga nu mijn backpack weer proberen in te pakken en dan hopen op veel mooi weer op de Corn Islands. Even een beetje bijkleuren en relaxen!

Tot volgende week,

Heel veel Liefs

Beso Loa

  • 08 November 2008 - 14:24

    Kim:

    He Loa! Ook ik heb je gevonden hier! Leuk om vanuit het Bredase jouw avonturen in een ander werelddeel te kunnen volgen.
    Geniet van alle indrukken, en wees voorzichtig!
    Groetjes, liefs,
    Kim

  • 08 November 2008 - 20:43

    Anja:

    Heee lieve Loa,
    Wat spannend dat jullie alweer naar de tweede locatie gaan!!! Heerlijk even relaxen en bijkleuren... Wij zijn eindelijk begonnen met klussen in mijn huis. De bouwvakkers zijn nog niet klaar maar ga er niet langer op wachten. Nou geniet ervan!!!
    Kus Anja :)

  • 09 November 2008 - 12:16

    Arjan En Esther:

    Hee Loa!

    Wat leuk om zo je reis avonturen te lezen! Zijn jaloers op de temperatuur waar je verblijft;)
    Heel veel plezier met alles en lekker genieten!En we houden je site in de gaten!

    groetjes en liefs Arjan en EstherxYanick

  • 09 November 2008 - 14:34

    Jaap & Chan' Klasema:

    Lieve Lot, hardstikke leuk om deze laatste berichten weer te zien. Ik wet zeker dat jouw Spaans' er erg o voruit aan het gaan is, want je Nederlandsch' wordt stukken minder: "want hun waren echt afhankelijk van het eten wat aan hun gegeven werd." schreef jij hierboven . . . . . . what's up with that ? ? !
    Oh ja; als al die kerels daar veel van die tssss tssss geuidjes maken; hou de pepper-spray in de buurt,okay ?

    Hey dames; zet 'em op en blijf voortdurend voorzichtig. Heel veel liefs, Jaap & Chan' / Thailand

  • 09 November 2008 - 15:42

    Netty Klasema:

    Ha Loa,
    Heel veel plezier op de Corn Islands..
    Wéér nieuwe avonturen en indrukken. Verblijf je daar ook in een gastgezin of in een hotel?

    In het laatste kunnen jullie een beetje bij-eten (wat groente en fruit betreft dan)..

    Alvast voor woensdag "gefeliciteerd" en véél sterkte meisje..

    Liefs en un grande beso, Netty...

  • 09 November 2008 - 16:53

    Jans & Tineke:

    onder het genot van een jagermaister lees ik de belevenissen. geweldig;
    om even aan te sluiten bij ome jaap in thailaand. doen de mannen tsss tsss alleen bij leuke chicas of bij alle.
    tot slot : veel pelzier nog en de kippen veroveren de tuin; dat mag in de winter.
    take care
    jans & tineke

  • 10 November 2008 - 08:24

    Jurna.:

    hola, loa. de groeten van de jurna`s. zo is dat, eerst sinterklaas en dan pas kerst. maar,,,,,allereerst nog sint maarten op 11 november. al hoe wel hier toch geen kinderen aan de deur komen, we wonen te ver buiten het dorp. snap je dat nou?

    groetjes en voorzichtig.
    de jurna`s.

  • 10 November 2008 - 11:10

    Wouter En Esther:

    geweldig geweldig!
    Veel dingen echt zo herkenbaar meissie! Ik leef helemaal met jullie mee!
    Doe je best, lekker vliegen naar het volgende avontuur!

    En inderdaad!! Aankomend weekend gaan we eerst de Sint en zijn Pieten binnenhalen hoor! Kom nou! Hier kunnen we trouwens ook niet om de ballen en verlichting heen hoor! ;-)

    Alvast Feliz Cumpleanos! Salud!
    Beso Beso Beso (3x)

  • 10 November 2008 - 12:24

    Debora:

    Ha Loa,

    Super je verhalen! Echt heel leuk om jou avonturen hier in NL mee te kunnen lezen... Geniet er maar lekker van en natuurlijk een hele fijne verjaardag in Verweggiestan...

    Grtzz Debora

  • 10 November 2008 - 19:06

    Judith:

    Hey Loa!
    Wat een leuk verhaal weer! Je vermaakt dus nog steeds prima, en hebt zelfs een nieuwe spaanse rommel leraar haha! Als die je maar wel een paar palabras kan bijbrengen, maar volgens mij doe je het hartstikke goed!

    Nu lekker een paar dagen Corn Island, nooit van gehoord maar klinkt heerlijk! Lekker je cumpleanos vieren daar en jezelf goed verwennen!

    Maak er wat van, disfruta toda!!

    Besos, Judith x

  • 10 November 2008 - 21:27

    Annie Fokkens:

    Hoi lieverd,
    Fijn dat je ond zo op de hoogte stelt , en genieten maar he, grotetjes aan Marieke
    Liefs.....

  • 12 November 2008 - 07:10

    Wyne & Iemininie:

    Lieve Lot,

    GEFELICITEERD met je verjaardag! Hoop dat je geniet op de Corn Islands, en dat het daar beter weer is dan hier :)

    Neem maar een beste borrel vandaag, en ben benieuwd of het je lukt om nog even te bellen vanavond...

    Dikke kus van ons!

  • 12 November 2008 - 07:49

    Fam. Jurna.:

    hola loa, gefeliciteerd met je verjaardag, hoor!
    maak er een mooie dag van. we denken aan je.

    groetjes, buurtjes jurna.

  • 12 November 2008 - 10:14

    Wouter En Esther:

    'er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben jij'!

    Van harte meissie en maak er daar een mooi feestje van!

    Dikke kus voor je verjaardag! Wouter&Esther

  • 12 November 2008 - 17:33

    Gerbien En Fokko:

    loa een hele fijne verjaardag
    geniet ervan op corn island!!!!!
    xx

  • 12 November 2008 - 21:25

    Arjan En Esther:

    Lieve loa,

    Happy birthday to you!
    van harte met je verjaardag! fijne dag!

    liefs uit bedum

  • 12 November 2008 - 23:17

    Bert En Henderien:

    Lieve Loa,
    Van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag. Hier is het inmiddels de 13e, maar op de Corn Islands ben je nog een uur of 8 jarig. Geniet ervan. Wij heffen ons glas op jou!

  • 13 November 2008 - 18:50

    Geja:

    Hallo meisje, natuurlijk van mij ook van harte gefeliciteerd. Leuk die berichtjes, blijf je vermaken. Ben trots op je .

  • 30 December 2008 - 23:42

    Tante Trudi:

    Lieve Loa junior,
    Ik ga je avonturen nu lezen. Geweldig dat je daar bent. PUNO, daar was ik in de zomer van 1978 (ik was toen 22), 30 jaar geleden. Ik herken een alpacamuts en zie ik daar het Titicacameer? Straks reageer ik verder. Trudi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Van Cairns all they way to....Melbourne

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 19186

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 12 Maart 2016

Aussie here i come

25 Oktober 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: