Jarig op Corn Island - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van loa - WaarBenJij.nu Jarig op Corn Island - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van loa - WaarBenJij.nu

Jarig op Corn Island

Door: loa

13 November 2008 | Nicaragua, Corn Island

Zaterdag 8 november vertrokken Marieke en ik in alle vroegte vanuit Granada naar Managua. Om vervolgens om 06:30 richting de Corn Islands te vliegen. Op het vliegveld van Managua aangekomen, gingen we ons inchecken en wachten totdat er werd omgeroepen dat we aan boord van een klein vliegtuigje konden vertrekken. Met boardingpassen zo groot als een dienblad, moesten we wel even lachen om de gang van zaken daar. Zo werden we tijdens het inchecken zelf ook even gewogen op een soort van bagageweegschaal. Heel apart, maar zal wel ergens goed voor zijn, hahaha. Tijdens het wachten in de vertekhal, keken we even naar een nieuwsuitzending op de tv. Het ging over een jongen die was aangereden en daarbij overleden was. Ze zoomden het beeld lekker in op zijn hoofd en de hersens die er naast lagen. Erg gruwelijk, blijkbaar nog nooit van censuur gehoord. Maar goed, toen was het eindelijk tijd om te gaan en begaven we ons naar het vliegtuigje, het was iets van 1,5 half uur vleigen met een tussenstop in bluefields. Op Big Corn aangekomen zijn we direct met een taxi naar de haven gegaan om de boot te nemen naar little corn! Het was een soort grote speedboat met enkele reddingsvesten voorin de boot. Helaas was het echt super slecht weer, het regende en onweerde, maar we besloten gewoon te gaan. We gingen in de boot zitten en kregen een soort plastic zeil over ons heen. Heel erg benauwd, dus marieke en ik deden het snel af, want dan zie je ook waar je heen gaat, wel zo handig. Het was een onstuimige vaart naar het eiland toe, maar daar aangekomen was het zeker de moeite waard. Het is daar zo moooooooi. Allemaal palmbomen, witte stranden (voor de verandering geen afval op straat en op het strand) en hele relaxde mensen. We hadden aan boord al een stel ontmoet die ook een hotel zocht op het eiland en besloten met z´n vieren een accomodatie te zoeken. Aangemeerd bij little corn werden we door allerlei mensen opgewacht die je mee wilden nemen naar hun hotel of cabines. Wij zijn met Elsa´s meegegaan en moesten daarvoor wel even voor eerst vol bepakking lopen, zo´n 15 min. Pff, best zwaar. Bij Elsa´s een mooi huisje aangewezen gekregen zo´n 15 meter van de zee, met een geweldig uitzicht. Echt super mooi.
De eerste dag gewoon even geinstaleerd en 1 kant van het strand bekeken, het was een beetje bewolkt, maar dat hinderde niet. Echt paradijslijk! Op het eiland zijn allerlei eettentjes en andere hotels waar je kunt eten en chillen. Wij zaten zoals al eerder geschreven bij elsa´s de beste kokin van het eiland, dus hebben we dat maar uitgeprobeerd (wel zo dichtbij). Een lekker visje met knoflook, hmm. De volgende dag lekker kunnen chillen en zwemmen. De rest van het eiland bekeken en met andere toeristen gepraat, vele komen naar little corn om te gaan duiken. Marieke en mij leek het ook wel wat, alleen was de zee steeds erg onrustig, veel golven. We hebben het maar bij zwemmen en relaxen gehouden. In een hangmatje liggen en lekker naar de zeer kijken, spelen met de hondjes van het eiland, helemaal in mijn element. We hoorden via via dat het ontbijt bij casa iguana heerlijk zo zijn, dus marieke en ik erop af. Gezien het feit dat we bij onze hostfamilie steeds hetzelfde kregen. Nou het was zeker de moeite waard daar, heerlijk ontbeten met cocosbroodjes of verse pancakes. Er zijn geen straten in little corn, maar gewoon wat zandwegen. Het vervoermiddel bij uitstek was dan ook een fiets of een kruiwagen. Echt back to basic, geweldig.
Gezien het mooie weer had ik totaal niet in de gaten dat het echt november was, dat ik bijna jarig was. Maar woensdag 12 november was het zover, ik werd 25! Marieke heeft happy birtday gezongen toen ik wakker werd en er hing een zelf gemaakt kaartje, lief. Daarna snel mijn bikini aangedaan en een lekker verjaardagsduik genomen in onze zee voor het huisje. Een top begin van een verjaardag. Snel even omgekleed en ontbeten bij casa iguana. Daarna lekker op het strand gelegen en wat gezwommen. Helaas moesten we smiddags weer met de boot daar Big Corn, om het vliegtuig van vandaag te halen. In Big Corn aangekomen hebben we een hotel genomen in de haven. Snel onze backpacks afgedaan en in een restaurant wat gegeten. Daarna nog even op internet gezeten, ik had wel 45 berichtjes, THANKS iedereen. We zijn weer terug gegaan naar het hotel ´Sweet dream´ en hebben even lekker kunnen douchen. Net toen we ons hadden geinstaleerd, voor een gezellige avond met een filmpje (we hadden eindelijk weer eens een kamer met tv) viel de elektriciteit uit. Nou flink balen, daar zaten we dan op mijn verjaardag, in het donker en het bleef donker. Het was net 18:00, dus van een echte party is geen sprake meer geweest. We konden ook niet echt naar buiten savonds, want het is op big corn erg onveilig en crimineel. We hebben het gewoon een dag verschoven, we zitten nu weer in Granada en gaan hier zo even een taartje eten en vanavond even op stap. Je wordt maar een keer 25 jaar, een hele bijzondere ervaring om het op little corn te vieren.

We verblijven even 2 dagen in Granada, om de vulkaan Mombacho zelf te beklimmen en ons gereed te maken voor de trip naar Ometepe, weer een nieuw eiland om te gaan verkennen.

Nogmaals bedankt voor de vele berichtjes, zo houden we elkaar goed op de hoogte!

Mucho besos,

Loa

• 13 November 2008 - 22:46

Roland:

He duifjes,

Wat moet het daar fantastisch zijn. WE zijn jaloers hier hoor. Wij moeten het doen met een bulfeestje in een kroeg hier.

Heel veel plezier daarro, je verdient het!

xx Roland

• 13 November 2008 - 23:58

Jaap & Chan' Klasema:

Lieve dames, wat een vreselijk leuk en zeer informatief reis-verslag ! Ik dacht even dat ik National Geographic zat te kijken; geweldig leuk ! -De manier waarop je da kleine eilandje beschrijft, doet me sterk denken aan et Koh Samet, hier 1 1/2 uur van ons vandaan; herinner je je nog hoe we daar ook genoten met alle Poppinga's en de Thaische Klasema's ? En dan hetfeit dat jij daar je quarter-century behaalde; leiferd, van harte gefelicierd en je cadeautje sturen we toch maar naar hetMollenboonse, okay ?
    Hou je taai, blijf altijd voorzichtig en weet dat we met jule mee-leven ! Geniet ! Love, Jaap & Chan'

• 14 November 2008 - 09:38

Wouter En Esther:

Lieve Lot & Marieke!

Jeetje wat een verhalen weer, ik moet ook een beetje terugdenken aan Maleisie! Daar was ook een eilandje ( perhentian) en precies dezelfde omschrijving! Echt genieten!

Helaas geen stroom op je birthday, maar dat heeft ook wel wat lieverd!

Hier nu echt herfstweer, lekker met de slofjes en een kopje thee op de bank! Bah bah. Niet heel veel aan hoor voor zo'n lange tijd! Morgen komt de Sint aan met zijn pieten! Dat maakt het dan wel weer leuk!

Meiden, hou je taai, doe voorzichtig en geniet vooral!
    Beso, van ons!

• 14 November 2008 - 10:54

Netty Klasema:

Ha lieve allebei.
    Mieters volledig reisverslag..
    Zo leven en lopen we allemaal met jullie mee.
    Van een afstandje weliswaar, wel zo rustig voor jullie.Lekker bijkomen op zo'n "Bounty-eiland", met Zon, Zee, Rust en lekker eten. Loa fantastisch dat je ons zo uitvoerig op de hoogte houdt.Geniet van alles om je heen, deze momenten worden straks geweldige herinneringen, die niemand je meer afneemt.Veel plezier, lekker chillen en ook sterkte!! Groetjes en beso, voor jullie alle2..vanuit een miezerig en fris Alkmaar.

• 14 November 2008 - 11:28

Marloes:

Hoi!

Wat een mooie foto!! Zou echt super graag met je willen ruilen :) Heel veel plezier nog met z'n tweetjes!

xx marloes

• 14 November 2008 - 11:30

Marloes:

Hoi!

xx marloes

• 14 November 2008 - 20:55

Wyne & Ieniminie:

Hi lieve lot,

Super om je verhaal van de Corn Islands te lezen, volgens mij wordt je al een echte backpacker! Je zal je 25e verjaardag niet snel vergeten denk ik!

Geniet van de vulkaan, wij gaan klussen in de kamer van Ieniminie dit weekend!

XXXXX

• 15 November 2008 - 10:19

Sytske & Mark:

Hoi Lot,

Thanx voor je uitgebreide verjaardagsverslag! Inderdaad wel raar om je niet even een dikke verjaarsknuffel te kunnen geven maar die houd je tegoed hoor! Veel plezier op de vulkaan en we mailen!

Liefs, Mark & Sytske

• 15 November 2008 - 14:43

Renske:

heel erg leuk om jullie verhalen te lezen
    en wat klinkt het allemaal heerlijk
    geniet ervan!

lfs renske

• 16 November 2008 - 09:46

Lies Klasema:

Lieve Lo,

Zoals altijd kom ik achter een verjaardag aanhollen, maar nog de welgemeende felicitaties van mij. Geniet van je veslagen, echt helemaal top. Ik stel me dan voor dat ik daar ook loop op dat heerlijke witte strand met de palmbomen en die prachtige blauwe zee, heerlijk....
    Gisteren is Sinterklaas aangekomen en was het weer een feest als vanouds, het was 11 graden en niet koud. Raar hoor dat jij daar in dat heerlijke warme klimaat zit en hier de winterdagen voor de deur staan.....geniet ervan en tot schrijfs, kus Lies

• 16 November 2008 - 18:41

Houkje:

wow dat ziet er heel mooi uit en wat een lief hondje, spannende avonturen. Ipv duiken kun je ook snorkelen natuurlijk, ook mooi

groetjes Houkje

• 17 November 2008 - 21:50

Cees & Clazien :

nog gefeliciteerd met je verjaardag en het moet toch een geweldige ervaring zijn dat te vieren op zo,n bounty eiland.het is leuk om jullie mooie avontuur op deze manier mee te kunnen beleven.geniet er nog maar lekker van.

• 19 November 2008 - 16:52

Wilko: