En toen was Peru aan de beurt! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van loa - WaarBenJij.nu En toen was Peru aan de beurt! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van loa - WaarBenJij.nu

En toen was Peru aan de beurt!

Door: loa

16 December 2008 | Peru, Arequipa

En nu zitten we al in Peru, onze wereldreis gaat als een sneltrein, het houd niet op. Van Panama City zijn we naar Lima gevlogen. Het was iets van 3,5 uhr vliegen dus dat viel heel erg mee. Op het airpoort in Lima was het heel rustig en konden we zo doorlopen naar onze bagage en stond er iemand ons op te wachten van ons geboekte hostel de Flying Dogs. Prima geregeld allemaal reden we naar ons hostel in hartje Lima, wijk miraflores. De dag van aankomst hebben we even rustig aan gedaan en lekker wat rondgelopen in de omgeving van Park Kennedy. De volgende dag hebben we een Bus tour door de stad Lima gedaan, een miratour. Wel zo veilig in een dubbeldekker bus vertrokken we en hebben we bijna de hele stad kunnen bekijken, incl een kerk, de skyline en allerlei gebouwen en straten. Het nadeel van deze tour was dat we bijna onthoofd werden door laaghangende elektriciteitkabels. Smiddags hebben we zelf nog even een rondje gelopen en bij de kustlijn gekeken en gewandeld door het Park van de Liefde. helemaal goed natuurlijk.

Van Lima zijn we naar Pisco gereisd, daar aangekomen er toch maar voor gekozen door te gaan naar Paracas. De Natuur is weer zo anders dan midden amerika, veel meer bergen, zand, droogte en geweldige panoramas. We zijn er nu al over uit dat Peru ook echt een leuk en divers land is die de tourist veel te bieden heeft. Vooral de souverniers hier zijn echt zo leuk en onze backpacks raken voller en voller. Enfin in Paracas aangekomen hebben we direct voor de volgende dag een tour geboekt naar de eilanden die daar vlakbij liggen. Op die eilanden wonen duizenden vogels van Pelicanen tot zeemeeuwen en pinguins en zeeleeuwen en nog veel meer soorten die ik niet zo snel herkende. Echt ongelofelijk wat een vogels daar, de eilandjes waren letterlijk geheel bezaaid met vogels. Heel apart om te zien. Wat ons ook opviel waren de mannen die voor ons in de boot zaten, die hadden even hun pistolen meegenomen. We dachten zijn dit nou overvallers en worden we zo beroofd of zullen die politiemannen zijn die ook een keer een uitstapje maken?! In alle plekken die we tot nu toe gezien hebben is de politie veel op straat te zien en bij de busstations is er erg veel controle. Deze strenge veiligheidsvoorschriften zullen wel nodig zijn, maar het schokte ons wel een beetje. In midden amerika hebben we dat eigelijk nooit mee gemaakt. Wij hebben gelukkig nog geen rare situaties meegemaakt.

Van Paracas zijn we naar Nasca gereisd. Bekend om zijn Nasca Lines, wat inhoudt dat ooit een groep mensen figuren in de woestijn naast Nasca heeft getrokken. Erg mooie figuren van een aap, spin, handen, walvis, hond, vogels etc. Het mooiste is dan om hier overheen te vliegen zodat je van boven de figuren kunt bezichtigen. In eerste instantie zagen we dit niet zo zitten door alle verhalen dat je er zo vreselijk misselijk van kunt worden. Maar bikkels die we zijn, gingen we deze uitdaging niet uit de weg en hadden we na aankomst direct maar een ticket geboekt. De volgende dag een beetje zenuwachtig stapte we samen met drie andere touristen en de piloot een mini vliegtuigje in. Headsets op en vliegen maar, het was uiteindelijk een tour van 35 minuten en het was het zeker waard. We hebben de lijnen bekeken en foto´s ervan kunnen maken. Na de vliegreis nog even met mister de piloot op de foto gegaan, zijn dag ook weer goed, hahaha.

Met de nachtbus van Nasca zijn we naar Arequipa gegaan, waar we nog steeds zijn. Het is een mooie stad met erg veel geschiedenis en eveneens mooie gebouwen. In Arequipa naar Monasterio de Santa Catalina geweest, een klooster waar veel nonnen hebben gewoond. Het gebouw is zeer goed onderhouden en er zijn veel schilderijen te bezichtigen. Vandaag zijn we naar het Museo Santuarios Andinos gegaan. Daar ligt een mummy genaamd Juanita, wat eigelijk niet eens een mummy is maar een bevroren overblijfsel van een meisje van 12 jaar oud. Zij is opgeofferd door de inca´s, die dachten dat ze dan beter weer zouden krijgen. Echt heel intressant om je in hun cultuur te verdiepen. Je begrijpt veel meer van hun kledendracht en gewoontes. Kortom Peru bevalt ons echt prima en we hebben zin om verder te reizen de rest te mogen bewonderen.
Morgen staat er een tweedaagse trektocht door de Colca Canyon op het programma, waar Condors vliegen en waar een zeer mooi gebergte op ons wacht. Een goede oefening om alvast in vorm te komen voor de Inca Trail die we 3 januari zullen gaan lopen.

Zaterdag zijn we van plan om naar Puno te gaan en het Titicaca meer.Genoeg leuke dingen voor de boeg dus. Het is trouwens wel even wennen aan het klimaat hier, overdag heerlijk in de zon en snachts toch wel wat kouder en de truien mogen na 1,5 maand eindelijk een keertje aan.

Tot de volgende update!

Liefs Loa

• 16 December 2008 - 20:20

Geja:

Prachtig, die verhalen.Zat net achter de computer toen je berichtje binnenkwam.
    Veel plezier verder en alvast prettige kertsdagen,groeten

• 16 December 2008 - 21:25

Gerbien:

wat weer een verhalen...
    ik snap niet waarom die mannen wapens hadden niet gevraagd in je beste
    spaans?
    pas goed op jullie zelf en een dikke kus

• 17 December 2008 - 06:14

Jaap & Chan' Klasema:

't Valt me elke keer weer op hoe ontzetted goed jij je verwoordt in deze sprankelende, informatieve and voledige reis-verhalen! Zeer knap en we genieten van elk woord!
    Wat maken jullie een hoop mee zeg; waanzinnig goed en zeer 'mind-widening' (geen idee hoe je dat ook maar weer op z'n Hollands zegt).
    Hier in TH is alles prima e n ik werk me een rotje in de neuwe funktie. Chan' studeert ook lustig door, dus over niet al te lange tijd hebben we er een jurist bij, in de familie. Jongens, sterkte met de kerst en blijf lachen ! !Love,
    Jaap & Chan'

• 17 December 2008 - 09:10

Anja:

Dat klinkt allemaal weer super!!! Leuk om weer te lezen wat jullie hebben gedaan! Ik ben hard bezig met mijn scriptie afronden... aaahhh :P Veel plezier nog....
    Dikke kus Anja

• 18 December 2008 - 07:53

Annemijn:

Peru klinkt echt geweldig! Ga zo de Nasca Lines maar eens even Goooglen, ben wel erg benieuwd wat jullie gezien hebben! Dus 'snachts weer wat kouder, ach, een lekkere trui aan heeft ook wel wat na al die weken zon ;-). Hier alles bueno! Leef met jullie mee! Kus!

• 18 December 2008 - 13:15

Wouter En Esther:

Wauw Lot!
    Helemaal super! Peru komt mij wat meer voor uit de verhalen van Juud natuurlijk! En Zuid-Amerika zeer bekend wat betreft mijn Ecuador avontuur! Ook een super mooi en gevarieerd land, maar dat even ter zijde!
    Veel leuke dingen op de planning! Geniet ervan, ook al staan de kerstdagen voor de deur! We denken aan jullie, je bent een kanjer!

Beso van ons, Wouter en Esther!

• 20 December 2008 - 16:27

Cees & Clazien :

als je dit allemal leest zou je zo het vliegtuig willen pakken een reis om nooit te vergeten.het zal wel een andere kerst worden dan in holland maar toch fijne dagen en een 2009 vol fijne dingen

• 20 December 2008 - 17:38

Dennis, Wyne & Ieny:

Hi Lot,

Mooi verhaal weer, ben blij dat je het naar je zin hebt in Peru! Ben benieuwd naar de 2-daagse trekking!

Dikke kus en hopelijk lukt het om met kerst even met elkaar te kunnen kletsen.

Love you, X van ons