Como se dice?? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van loa - WaarBenJij.nu Como se dice?? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van loa - WaarBenJij.nu

Como se dice??

Door: loa

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2008 | Nicaragua, Granada

Na een drukke week met allerlei activiteiten is het nu even tijd voor een nieuw berichtje op mijn reissite. Afgelopen week heb ik 5 keer spaanse les mogen volgen van mij leraar Bismarck. Hij is jongen die wel gestudeerd heeft, maar geen werk kan vinden, dus dan maar les geven...... aan mij. Voor een beginneling valt het allemaal niet mee. Er mag allen maar Spaans gesproken worden dus dat was even een uitdaging. Een van de zinnen die ik vaak aan hem stel is: Come se dice?? (hoe zeg je ...). Maar ik kan na deze week al een aardig woordje spaans en kan het nu redelijk volgen. Wel ben ik blij dat marieke er ook is, want die weet bijna alles is het spaans te zeggen. Ideaal! De lessen Spaans worden van 8 tot 12 gegeven, met 10 minuten pauze tussendoor. Daarna gaan Marieke en ik weer naar onze hostfamily om daar (siempre) te genieten van rijst, bonen & kip. Veel variatie zit er niet in en groentes zijn hier te duur om door het eten te doen. Of ze houden er gewoon niet van. In ieder geval is het eten wel lekker, maar wel een beetje eenzijdig.

Smiddags doen we vaak een excursie, zoals vulkaantje beklimmen, grotten bekijken & zwemmen in een meer. De meeste uitdaging zat toch wel in de canopy tour, wat inhoud dat je aan een kabel van boom naar boom slingerd, echt iets voor dare-devils! De foto´s zullen nog wel volgen. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt deze te uploaden.

Tot nu zijn we nog niet echt op stap geweest hier in Granada, maar daar gaat vanavond verandering in komen. Het is hier nu Halloween, 31 okt, dus dat moet natuurlijk gevierd worden. We weten nog niet zeker of we ook een masker gaan kopen, je kunt je natuurlijk ook leuk opmaken.

Wat ons opvalt in Granada is dat iedereen hier bijna een winkeltje heeft. Zelfs ons gastgezin verkoopt allerlei sooten drinken in hun hal. Wat ook wel schattig is dat iedereen hier een schommelstoel heeft en savonds gaan ze allemaal in hun portiek zitten, schommelen, hihi.

We beginnen steeds meer te wennen aan het weer hier en dus de warmte. Ik hoorde dat het in Nederlands al een beetje aan het vriezen is? Ach ja het verschil moet er zijn.

Van het weekend zijn we van plan om naar een markt in Masaya te gaan en daar onze slag te slaan voor wat leuke spullen.

Mucho Beso

Loa

  • 31 Oktober 2008 - 23:59

    Jaap & Chan' Klasema:

    Leiferd, wat leuk om dit allemaal mee te beleven ! die schommelstoel trekt mij enorm aan, alleen moet ik nog een manier bedken om hembij het Skutsje-Sll'n te betrekken . . . . .
    Ja; in W-Europa begint 't nu te winteren, zagen wij op CNN; ok hier in Thailand wordt 't steeds koeler (heerlijk !) 't kwik komt niet boven de 35 graden. Nou; je oompje gaat meezeilen in de King's Cup (Phuket) van 29/11-6/12 '08 dus dat wordt weer leuk.
    We sturen je hierbij een dikke krop spinazie, alsmede een handvol capucijners,dus dan krijg je je vitamine weer binnen. (Goed idee; indien je niet voldoende C & B binnen krijgt, koop dan wat Vitamin pillen, okay ? Het gevaar op "scheurbuik" is nl groot; ik weer er alles van, na de vreselijke toch et C. Columbus in 1492 . . . . .
    Dames; veel plezier gewenst en never forget: "neem er mar 2 !"
    Love, Jaap & Chan'

  • 01 November 2008 - 13:05

    Wouter En Esther:

    Hola Amiga

    Como estas? Aqui muy bien, pero el tiempo esta muy mal; Djubia y tambien frio! Bah bah!
    Buen suerte de tu classe de espanol! Muchos Besos para vosotros!

    Un grande beso para ti!
    Wouter en Esther

  • 01 November 2008 - 17:25

    Annemijn:

    Leuk leuk! Dat Spaans komt helemaal goed lees ik al wel. Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Zo lang naartoe geleefd en nu zitten jullie er alweer een week! En hoe was de Haloween party?? Beso muj grande!! (vast niet zo goed Spaans..)

  • 01 November 2008 - 19:26

    Judith:

    Hola Loa,

    como estas? Todos los dias tienes classes de Espanol entonces?! Que bien, y para aprender mas en espanol es mejor que escribes y lees tambien en espanol! Por eso mis palabras estan solo en espanol:-) Me gusto mucho estas bien por alla y estas disfrutando todo! Espesialmente la comida, siempre con pollo verdad!hmmm rico y es la verdad siempre sin verduras! En America del sur tampoco, pero esta bien! Despues un poco tiempo es normal y puedes disfrutar la comida/desayuno y almuerzo con pollo+arroz, SIN verduras haha! Quizas en la mercado puedes comprar frutas o algo?? Disfruta toda linda Loa, es TU viaja y puedes hacer como tu quieres!!! LA VIDA EN AMERICA DEL SUR ES MUY BIEN Y RICO!!

    Ik hoop dat het je het allemaal een beetje snapte, en anders kan je het oefenen in je les! Merk dat ik alweer veel verleerd ben,maar zag dat zus esther het ook nog aarig kan! Geniet lekker van alles, je hebt het verdiend! vind je verhalen leuk om te lezen dus kom maar op!!

    groetjes judith xx

  • 01 November 2008 - 19:54

    Erika:

    Hola Loa, como estas? Muy bien pienso. He leido la historia de los dias primeros. Maravilloso, que experiencia. A parsarlo bien en Masaya en el mercado. Mucho comprar, probable no es caro.
    Ha,ha zo heb ik mijn spaanse les weer gehad.
    Ik zal je site volgen, leuk allemaal.
    Lieve groet Erika. madre de Esther y Judith

  • 02 November 2008 - 08:34

    Lies Klasema:

    Hi Loa,

    Ik geniet van je berichten, wat een avontuur zeg. Het is heel goed dat je alleen maar spaans mag spreken dan moet je en leer je het des te sneller. Mieters he, weer een taal erbij. Ben wel jaloers op dat heerlijke weer dat jij hebt, vandaag is het regenachtig en gisteren was het gewoon heel erg koud. Heb al een paar keer 's morgens mijn autoramen moeten krabben....brrrr.
    Heb op mijn 60ste toch nog een vaste aanstelling gekregen, niet gek he...nou meisje geniet verder en hasta luego, kus lies

  • 02 November 2008 - 09:56

    Marloes P:

    Erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je belevenissen. Ben wel een beetje jaloers op het mooie weer dat jullie daar hebben, het is hier maar koud en vroeg donker.

  • 02 November 2008 - 12:19

    Sytske:

    Hoi Lot,

    Wonderbaarlijk hoe snel je dat spaans onder de knie hebt .... in een weekje! Ik ben trots op m'n zusje. Hier alles ok. Mark zit in Noorwegen waar alles bedekt is met sneeuw en het kwik niet hoger komt dan -10. Verschil moet er zijn. Veel plezier volgende week met je 2e week spaanse les, dan zeker voor gevorderden hahaha.

    Heel veel liefs en 'n dikke knuffel, Sytske

  • 04 November 2008 - 20:58

    Dennis, Wyne En Ieny:

    Haai zussie,
    Fijn weer een berichtje van je, ben benieuwd naar je haloween-stapavond en het shoppen op de markt.

    Hier alles goed, buik groeit snel door dus hoop dat je optijd terug bent (haha)! Maandag eerste fitness-less gehad met mede-hangbuikzwijntjes, je lacht je rot. Maar was heerlijk om weer even te sporten, ookal is het met mate.

    Succes met je Spaans, en veel plezier daar samen met Marieke!

    KUS, Dennis, Wyne en Ieny

  • 05 November 2008 - 08:11

    Paulien:

    Ha Loa!
    Wat fijn om je belevenissen via deze site te kunnen volgen. Wyne heeft hem aan mij doorgegeven. Ik was te laat om je nog een kaartje te sturen voor je vertrek, maar Wyne heeft als het goed is mijn sms aan je doorgegeven.
    Jullie vermaken je daar wel zo te lezen. Ben erg benieuwd naar je foto's en je verhalen. En je vorderingen in Spaanse taal natuurlijk ;-).
    Doe voorzichtig en geniet ervan!

    Groetjes, besos,

    Paulien

  • 06 November 2008 - 17:16

    Netty Klasema:

    Hola,
    Knap, dat je al Spaans spreekt! En leuke
    "ontspannende " excursies doen jullie, zeg.Zo slingerend door de bossen. Gaaf.
    Veel plezier. Tot je volgende belevenis..Keep in touch..Adios, beso Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Van Cairns all they way to....Melbourne

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 19160

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 12 Maart 2016

Aussie here i come

25 Oktober 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: